Re: WP pierwszym portalem ?

Autor: Pawel Krawczyk (anti_kravietz_at_ceti.pl)
Data: Tue 17 Oct 2000 - 15:39:50 MET DST

Maciej Lopacinski <M.Lopacinski_at_gazeta.pl> wrote:

> Oficjalnie nie jest portalem. Jest jednak jednym z najdluzej
> funkcjonujacych pod ta sama nazwa miejsc w polskim internecie.

Takich miejsc jest zapewne dużo więcej. Gdyby brać pod uwagę strony,
które kiedyś nie nazywały się portalami, a pełniły podobną funkcję,
to należałoby wspomnieć Polskie Zasoby Sieciowe zarządzane AFAIK przez
RZMa. Swego czasu istniało jeszcze coś takiego jak Polska Strona Domowa,
utrzymywana zdaje się przez NASK i mające również charakter indeksu
sieciowego. Również o ile mnie pamięć nie zawodzi, to Onet startował z
podobną do PZS inicjatywą, ale pod nazwą Polskie Zasoby Internetu. Mogłem
coś pokręcić, oczywiście, więc ktoś pewnie sprostuje.

To jeśli chodzi o przodków portali, bo w 1995 roku chyba jeszcze nikt
nie wpadł na taki pomysł żeby wszystko wp* na jedną stronę, tak żeby
było kompletnie nieczytelne ;)

--
Paweł Krawczyk <http://ceti.pl/~kravietz/>