Re: Statyka, a nie BGP -było: multihoming

Autor: Konrad Stepien (konrad_at_interdata.pl)
Data: Wed 11 Oct 2000 - 23:47:58 MET DST

Michał 'CeFeK' Nazarewicz <CeFeK_at_SPAMFILTER.MichalNazarewicz.Com> napisał(a):

>Ja chcę łączę backupowe. To co zrobić? DNS Round Robin?

Backupowe to w miarę prosto, robisz zdublowane konfigi serwerów
DNS, jeden serwer na numerze jedenego operatora, drugi na drugiego
(w sumie może to być ta sama maszyna).
Jak pada jedną łącze, to przełączasz konfigi. Po jakimś czasie
(zależnym od TTL) cały ruch będzie łaził drugim łączem.

PS. Właśnie u siebie takie coś majstruję. Najgorszy problem
to sensowna "automatyka".

--
Konrad Stępień          | Hardware is indeterministically reliable.
konrad_at_interdata.com.pl | Software is deterministically unreliable.