Re: Panstwowa Komisja Wyborcza w SIECI - dziwne!!!

Autor: Piotrek Kapczuk (piotr.kapczuk_at_hoop.com.pe.el)
Data: Tue 10 Oct 2000 - 22:09:41 MET DST

Hej

Andrzej Bagiński <Andrzej.Baginski_at_idk.com.pl> wystukal cosik takiego ...

> Na podanej stronie wyraznie widac:
> "Copyright (C) Kancelaria Sejmu Warszawa 1997.
> Wszystkie prawa zastrzeżone. Reprodukcja bez powołania się na źródło
> zabroniona."
> I tak powinno byc!
>
> Co do praw WP to watpie, zeby mogla miec prawa do np. wynikow wyborow
(tekst)
> czy tekstow Ustawy o Wyborach Prezydenckich - layout stron/serwisu + grafika
> nie bedaca wlasnoscia innych Podmiotow/Instytucji moga byc jak najbardziej
> wlasnoscia WP.

Nie wiem czy Panowie wiecie, ale klauzula Copyright (C) już dawno przestała
być ważna w stanach. Ma raczej znaczenie historyczne. W Polsce natomiast w
ogóle nigdy nie była używana. Prawa autorskie są nadawane autorowi
automatycznie a nie dlatego, że występuje klauzula "Copyright".

Oczywiście nie zmiania to faktu, że WP postąpiła nieelegancko. Napisik "(C)
by" wskazuje, że WP uzurpuje sobie prawa do całości materiałów prezentowanych
na stonach, a tak oczywiście byc nie może. No, chyba, że PKW sprzedała WP
prawa do np takiej Konstytucji :)

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk