Re: chamstwo tpsa

Autor: Marek (markwater_at_interia.pl)
Data: Sun 08 Oct 2000 - 21:01:52 MET DST

Użytkownik "Michal Zalewski" <lcamtuf_at_dione.ids.pl> napisał w wiadomości
On Sun, 8 Oct 2000, Marek wrote:

> Czlowieku! Dlaczego walisz od razu z grubej rury. Skoro jestes taki
> wszechwiedzacy to moze powiedzialbys dlaczego 18000 grup z news.tpi.pl
> czyta sie 45 minut a 16000 z news.onet.pl niecale 5 minut?

$ (echo list;echo quit) | time nc news.tpi.pl 119 >/dev/null
0.00user 0.01system 3:51.91elapsed 0%CPU (0avgtext+0avgdata 0maxresident)k
0inputs+0outputs (182major+27minor)pagefaults 0swaps

Niecale 4 minuty. Korzystam z ppp - pa17.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl. Jesli
zauwazasz problem, zapraszam - usenet_at_tpi.pl jest prawidlowym
adresem. Jesli zas problem lezy po stronie TPSa (co mozesz zdiagnozowac
ogladajac np. mtr'em trase), nalezy skontaktowac sie z TPSa, aczkolwiek
tez nie sadze, ze akurat z abuse_at_...

> I to mniej wiecej w tym samym czasie - w sobotę około 5 rano? I o ile
> mi wiadomo przy zakladaniu nowego konta serwera grup dyskusyjnych za
> pierwszym razem czytana jest cala zawartosc serwera, tj. lista
> dostepnych przez niego grup dyskusyjnych - po to, aby dokonac
> subskrypcji.

Nie. Tak robi czesc glupich czytnikow, co nie znaczy, ze jest to
wymog. Mozesz _czytac_ grupy nie sciagajac listy grup - z punktu widzenia
serwera nie ma czegos takiego jak "subskrybcja".

> Probowalem kilka razy na tpi - za kazdym razem transfer byl fatalnie
> niski.

Obawiam sie, ze abuse_at_tpsa.pl nadal nie jest dobrym miejscem do zglaszania
tego typu problemow, to po pierwsze. Po drugie, to nie TPSa zmusza Cie do
korzystania z innych serwerow news - NIE! To ze wzgledu na szerzace sie
przypadki lamania netykiety przez uzytkownikow ppp, admini polskich
serwerow Usenet uchwalili, ze odetna prawo do postowania pppowcom. Po
trzecie w koncu, sciaganie activa to naprawde nie wymysl TPSa, tylko
Microsoftu / Netscape.

Ja naprawde nie wymyslilem tych 45 minut - taki byl fakt na dialupie we
Wroclawiu!
Ale juz wiem - znowu wszystkiemu jest winien wielki Bill ;-)

Marek

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=-----=> God is real, unless declared integer. <=-----=