Re: awaria lacza POL-34-TEN-155

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 28 Sep 2000 - 22:43:39 MET DST

On 28 Sep 2000 18:28:59 GMT, muhlig_at_us.edu.pl (Maciek Uhlig) wrote:

>szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl (Szymon Sokol) wrote in

>Tak. Nie tylko jednak w KBN. Takze w MEN. I wyzej. I wyzej. I jeszcze
>wyzej... :-)

 Hmmmm... To pierwsze wyżej, to, jak rozumiem, Rząd. To drugie, to,
 zapewne, Sejm. A to trzecie?! Naród, Bóg, Historia?????

 A tak na poważnie: ja, aż tak bardzo boleśnie ostatniej przerwy nie
 odczułem: newsy szły (cokolwiek złego mówi się o Panach
 Administratorach Serwerów News - to jednak działało to sprawnie),
 jeżeli chodzi o resztę - to DNS tak sobie skonfigurowałem, że w
 sytuacjach ekstremalnych odpytuje się serwerów TPSA, NASK, a
 wrocławski MAN ma połączenia i z TPSA i z NASKiem...

 A reszta? Mamy też i łacze "obejściowe" - nieproporcjonalnie
 mniejszej przepustowości, ale jest to łącze pracujące tylko na
 potrzeby WASKu. (Nie potrafię teraz powiedzieć czy (i które) inne
 MANy mają też takie łącza obejściowe...

 Rozstrzyganie tutaj czemu projektując POL34 (czy innego PIONIERa) nie
 pomyślano o jakichś łączach obejściowych wykracza poza kompetencje
 szanownego grona uczestników tej listy, jak mniemam :-(

 Czy warto, zatem, na tak nieistotne tematy dyskutować? Nie warto. A
 kwestie "roli Sieci Internet w życiu społeczeństwa"
 przedyskutowaliśmy już (we własnym gronie) kilka lat temu. Tylko, że
 nic z tego nie wynika.

 Zatem jest tak jak jest.

 Wojtek