Re: TPNET dzis

Autor: Roman Niewiarowski (newrom_at_rp.zax.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 12:47:41 MET DST

dnia Wed, Sep 27, 2000 at 12:25:45PM +0200, Michal Zalewski napisal(a):

> To ustalcie w koncu?;> Nie jestem fizykiem, wiec nie wiem, jaka jest
> minimalna masa krytyczna (tudziez czego jest owa masa ;) ani jaka ilosc
> energii sie wydzieli, ale zauwazam niespojnosc w zeznaniach ;>
>
> A moze mowicie o zupelnie roznych rzeczach?

ja tam fizykiem nie jestem ale widzialem takie cacko w walizce, coprawda
tylko na zdjeciach ale nie wiem czy chcialbym miec go w swoim poblizu ;)
Co do wielkosci broni atomowej to o ile w latach 50tych wazyla ona bardzo
duzo to juz pare lat temu niektore panstwa zastanawialy sie nad
wprowadzeniem jej na wyposarzenie standartowe plutonu.
AFAIK juz od dawna nikt nie mysli o wybuchach jadrowych znanych z histori
poniewaz najzwyczajniej w swiecie sie to nie oplaca, jesli np uzyli by broni
atomowej w Iraku to skazenie uniemoliwiloby wydobycie ropy i podnioslo jej
ceny na rynkach swiatowych... to im sie poprostu nie oplaca, a na wojnie
trzeba zarabiac. Wybuch niewielkiego ladunku potrafi dosc dokladnie
zniszczyc wszystkie urzadzenia elektroniczne w dosc duzym promieniu, dzieki
temu zyskuje sie np brak lacznosci i/lub brak zaawansowanych technicznie
urzadzen (rakiety, samoloty), nie przypadkowo rosjanie robiac MIG 19 (AFAIR
19), zamiast skomplikowanych urzadzen elektronicznych zastosowali lampy.
Wg wypowiedzi Chucka Jagera zaskoczylo to maksymalnie specow od lotnictwa
i.. nie wiadomo czy amerykanie tez nie maja takiego wynalazku bo oczywiscie
wszystko utajniono :(

Jedno jest pewne, zanim odparujemy po duzym wybuchu lub dowiemy sie ze
promieniowanie przekracza norme nasze komputery nie beda juz dzialac.

newrom
PS
przepraszam za offtopic

--