Re: TPNET dzis

Autor: Grzegorz Janoszka (grzesjan_at_onet.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 11:07:20 MET DST

Nawiązując do postu z 27 Sep 2000 01:33:34 GMT autorstwa Jacek Popławski (jp_at_ulgo.koti.com.pl):
: >A pomyśl, jak tepsa ma jedno porządne łącze na świat, to na ilu
: >ruterach będzie zaterminowane?
: ale co to ma do ruchu wewnątrz kraju?

Oj dużo ma. Zauważ, że w chwili obecnej tepsa ma strukturę
"zcentralizowanego masha" ;-) Np. węzeł Kraków ma połączenia do
Warszawy, Katowic i Rzeszowa. Baardzo duży procent ruchu, który
wyrabiają ludzie z Krakowa idzie do Warszawy, więc struktura obecna
jest wymuszona charakterystyką ruchu. Akurat dużą część ruchu
krajowego skupiał ruter r1, który też miał kanał do Teleglobe, dzięki
temu mieliśmy mało hopów po drodze.
I dwie rzeczy: jakąkolwiek tepsa miałaby strukturę, i tak znajdą się
tacy, co będą narzekać. A po drugie to przecież tepsa się właśnie
zaczęła rozbudowywać.

: jeśli dobrze zrozumiałem, to po ataku nuklearnym na tej jeden router
: wszystko w Polsce staje?

Hmm... Wytłumacz mi, jak można nuklearnie zaatkować jeden ruter? :)
Minimalna masa krytyczna rozwali całą Warszawę i dokładnie NIC nie
będzie działać. A Ty będziesz sie leczył po chorobie popromiennej, a
nie używał intrenetów ;-)

--
Grzegorz Janoszka
Na newsy pisze calkowicie prywatnie.