Re: zakupy poprzez internet (zagranica)

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Tue 26 Sep 2000 - 11:39:19 MET DST

Adam Kułagowski <fidor_at_friko.internet.pl> wrote:

> Dlaczego ? Osobnik kupil dla siebie palm'a , przewiozl do Polski i tam
> sprezentowal go przedmowcy .

Nie wiem jakie sa przepisy dotyczace cla na sprzet (kiedys nie
chcieli komus przepuscic aparatu fotograficznego, ktorego nie zgloszono
[rzy wywozie z Polski), ale ... jesli "osobnik" nie byl spokrewniony
z "przemowca", to obdarowany powinien sam "pojsc"
do Urzedu Skarbowego i zaplacic 10% podatek od wzbogacenia,
(zwany podatkiem od prezentow) jesli przedmiot obdarowany przekroczyl
wartosc 607 zl.

Wartosc darowizn sie sumuje, juz nie pamietam na przestrzeni ilu lat,
tak ze nie mozna dac komus sto czesci do komputera wartosci po 7 zl kazda.

--
Piotr Klaban