Re: Licencje oprogramowania

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_inka.zagiel.pl)
Data: Fri 22 Sep 2000 - 14:12:30 MET DST

On Fri, 22 Sep 2000 13:46:04 +0200, Gwidon S. Naskrent wrote:

>Bzzzt, wrong. Po pierwsze nie chodzi o dozwolone uzytkowanie (ktorego
>w przypadku programow zreszta nie ma), a o brak _bezprawnego_
>uzytkowania, a to nie to samo.

Czekaj. Chodzi dokładnie o to, co w procesie w sprawie DeCSS: o używanie i
rozpowszechnianie środków technicznych służących do obchodzenia zebezpieczeń
technicznych nałożonych na copyrightowane dzieła w celu kontroli ich użycia.
Według orzeczenia Kaplana, tego nie wolno robić _w żadnym przypadku_, co
oznacza ograniczenie 'fair use', czyli dozwolonego użytkowania, bo legalnie
zakupioną płytkę DVD powinienem być w stanie oglądać czym zechcę i jak zechcę,
choćby LiViDem, czy zgrywając przy użyciu DeCSS na dysk. Natomiast w naszej
ustawie pojawia się zastrzeżenie "jeżeli ma to służyć nielegalnemu użytkowaniu
danego dzieła" i to nas ratuje przed sytuacjami zrodzonymi z DMCA.

>Mozemy przejsc na priva.

Dużo wygodniej byłoby dla mnie jednak na newsach.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>