Re: Ciekawa domena...

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 14:07:51 MET DST

Witold Mikiciuk <witek_at_nask.pl> wrote:

> Dnia 2000-07-19 byla zmienione delegacja (takze zgodnie z zasadami) i na
> stronie WWW tej domeny pojawily sie inne rzeczy.

poczta.pl bulwersowala bo "Poczta Polska" jest panstwowa, jedyna, nasza,
ale ...
Poczta Polska jest monopolista tak jak i TP SA. Poczta byc moze
bedzie kiedys tez S.A., jakas prywatna osoba ja przejmie, moze nawet
zmieni nazwe (tak jak to sie dzieje z niektorymi spolkami gieldowymi).
Powstana inne poczty. Wtedy obecny wlasciciel poczta.pl
(obojetnie kto to jest) bedzie na rowni z Poczta Polska S.A.
Niejestesmy niestety wlasicielami majatku narodowego ...

> Czy, wedlug Ciebie, (Was) NASK mial i ma dalej, najpierw ogladac strony
> dla domen ktore wlasnie rejestruje??? Bzdura!, wiec NASK kieruje sie tylko
> tym co jest wpisane w pkt 2. Nie plujcie wiec na nas(k) bo nie wiecie co
> ludzie wypisuja w "Cel/Opis" rejestrowanej domeny...

IMVHO Nask nie powinien w ogole sprawdzac tego co jest wpisane w polu
uzasadnienie, i czy ktos ma prawo do nazwy, skoro to:
a) zajmuje mu duzo czasu i jest powodem strasznych opoznien w rejestracji
   domen
b) nie zdaje egzaminu, bo zawsze ktos moze postapic tak jak opisano
   w tym watku i zawsze moze sie znalezc ktos, komu sie cos nie podoba
c) opoznienia sa powodem magicznych rejestracji przez kogos innego
   "na godzine" przed zlozonym wnioskiem. Automatyczna rejestracja
   przez strone WWW moglaby tutaj pomoc.

To tak IMVHO.

Poza tym IMHO w rejestracji domen powinno sie wprowadzic cos podobnego
do rejestracji samochodowych - krajowe domeny powinny byc trzyliterowe
rozszerzenia np. xx[a-z0-9]. Przez to ilosc krajowych domen wzrosnie
kilkadziesiat (34) razy. Np. domena.pl1, domena.pla domena.plc

--
Piotr Klaban