Re: Apropo StarOffice

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 04 Sep 2000 - 12:53:27 MET DST

Dnia 2 Sep 00 o godz. 19:16, Ion napisal(a):

> Firma Sun Microsystem od pewnego czasu oferuje StarrOffica (odpowiednik
> Microsoftowego Offica 2000) za free.
[...]
> Dlaczego firma komercyjna (a więc przynosząca dochody) stara się tak usilnie
> zaoferować produkt będący w całości za darmo a więc dochodu nie
> przynoszący????
> No bo przecież, nie na złość Microsoftowi!!!!

Nie na zlosc.
Tylko po to, zeby odebrac mu klientow, a przyciagnac ich do siebie.
Normalne dzialanie marketingowe.

> Nasuwa mi się tu kilka alternatywnych scenariuszy:
> - Wkrótce będziemy świadkami wejścia na rynek kolejnej wersji (niestety już
> komercyjnej) StarOffica.
Nikt ci nie kaze jej kupowac.
A tak swoja droga, ciekawy jestem czy wiesz, ze SO kiedys *byl* produktem
komercyjnym. Dopiero po wykupieniu StarDivision prze Suna Sun zrobil go
darmowym. Beda teraz sie z tego wycofywac?

> - Zostanie cofnięta darmowa licencja na StarOffica w wersji 5.2.
Trzeba by zapytac prawnikow, na ile cos takiego byloby w ogole
prawnie skuteczne.

> Co szanowni grupowicze sądzą na ten temat????
Nie wierze ani w jedno ani w drugie, przynajmniej tak dlugo jak dlugo
Microsft bedzie mial dominujaca pozycje na rynku. A chyba nikt nie ma
watpliwosci, ze bedzie to jeszcze dlugo...
A co do zarabiania... Sun ma na czym zarabiac, naprawde :-)
Czy masz podobne obawy odnosnie Internet Explorera Microsoftu? Ze nagle
trzeba bedzie za niego placic?
A tu przeciez dziala ta sama zasada. MS zarabia na czym innym wiec moze dawac
MSIE za free w celach marketingowych...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl