Re: Apropo StarOffice

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_inka.zagiel.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 13:59:52 MET DST

On Fri, 1 Sep 2000 09:50:32 +0200, Ion wrote:
>Niewiem czy szanownych grupowiczów zaciekawi poniższy wywód
>
>Firma Sun Microsystem od pewnego czasu oferuje StarrOffica (odpowiednik
>Microsoftowego Offica 2000) za free. Produkt jest w dużej części spolszczony
>(niektóre helpy nadal in english), doskonale radzi sobie z plikami Worda i
>Excela. Ba ma nawet jakąś reklamę!!!! Serwis i pomoc techniczna do tegoż
>niestety już za $.
>

>I tu rodzi się pytanie:
>
>Dlaczego firma komercyjna (a więc przynosząca dochody) stara się tak usilnie
>zaoferować produkt będący w całości za darmo a więc dochodu nie
> [...]

Po pierwsze, NieTaGrupa.

Po drugie, Sun najprawdopodobniej próbuje używając GPLowego StarOffice'a zdobyć
użytkowników do swego planowanego biurowego ASP, StartPortala, jako
wyprzedzający atak na Microsoftowe .net.

Po trzecie, z prawnego punktu widzenia nie ma możliwości "odGPLizowania"
software'u raz wypuszczonego na licencji GPL.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>