Re: Jakie w3cache dla SDI ?

Autor: Roman Niewiarowski (newrom_at_rp.zax.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 11:31:01 MET DST

dnia Tue, Aug 29, 2000 at 11:59:31PM +0000, Tomasz Leszczynski napisal(a):

> I oczywiscie jestes pewien (zapytuje przy okazji o zrodlo tej pewnosci), ze
> 976 za 28.8 pokrywa koszty ale juz 160 za 115 nie?

Oczywiscie ze nie jestem pewien bo tego typu informacji wyciagnac sie od TP
nie da. Natomiast tak sie zastanawiam dlaczego inni operatorzy np IPartners
nie daje lacz po 200zl, IMHO bo sie im to nie oplaca.

> Idac dalej Twoim tokiem rozumowania 256kb/s powinno w tepsie kosztowac 976
> zlotych razy OSIEM??? I to co miesiac? Juz nie bede sie pytal o cene 2 Mb
> :-)
bez przesady ;)
choc patrzac w cennik NASK.... ;)

> Mozesz miec do tepsy pretensje JEDYNIE o nielogiczny cennik ale nie o
> dumping (w przypadku SDI).

Do tepsy mam pretensje tylko o zarzynanie rynku. Co do dumpingu to.. jakos
nie moga pojac zeby SDI w tej cenie moglo pokryc koszty, zwlaszcza w wypadku
gdy TP twierdzila iz dostep do internetu robia po kosztach albo nawet do
niego doplacaja (jakies pol roku temu wypowiadal sie dyr na konferencji
prasowej).

> Pamietaj, ze w przypadku SDI odpada koszt lacza do abonenta SDI a to sa duze
> koszty.
duze?
Nie przesadzajmy dzierzawa kabla nie jest koszmarnie droga, o samym kablu
nie wspominajac...

> Co ma piernik do wiatraka? Co ma SDI do monopolu? W blokowiskach koszt
> udostepnienia Internetu to do 100 zl na osobe (maks i to przy niezlej
> predkosci) co wyraznie pokazaly sieci amatorskie. Wielu z nich koszt
> wychodzil nie wiekszy niz 50 zl/m-c plus kilkaset za instalacje. Warszawska
> telewizja kablowa Aster City oferuje dostep za 400 instalacja i 100/m-c. Co
> za DUMPING!

to nie jest dumping, ale w przypadku gdybyc otrzymal od spoldzielni
infrastrukture (tak jak TP otrzymala wszystko co ma od panstwa czyli od nas)
i oferowal dostep za 10zl/m-c oraz mial dobre wyjscie na swiat
to wykonczylbys wszystkie sieci amatorskie.
Ale to juz bylby dumping.

> Nie odetnie tylko bedzie miala "problemy techniczne". Odciac ich przeciez
> nie moze :-)
na jedno wychodzi ;)

> Tak to jest jak jest monopol. Pretensje do "tych na gorze"...
pretensje to mozna miec do tych co byli na gorze w latach '90, gdyby wtedy
wpuszczono firmy telekomunikacyjne na rynek sytuacja wyladalaby duzo
zdrowiej.

newrom

--
Oczywiscie moge sie mylic :-)