Loadbalancing (bylo: Dostep do nowego serwera news.tpi.pl)

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Thu 10 Aug 2000 - 19:07:19 MET DST

<ugh, Ctrl-E skonfigurowane jako Send, a nie End-of-line>

Slawek Zak napisal(a) [10 Aug 2000]:

>Jakie load balancery? Webowe? Raczysz zartowac. Prosta konfiguracje
>DNSu zastapisz skomplikowanym i czasochlonnym generowaniem
>dynamicznych HTMLi - po co.

Nie jest aż tak skomplikowane i czasochłonne, jak ci się wydaje. Korzyści
z generowania lokalnych wersji strony (lokalna == na najbliższym serwerze
Akamai) przewyższają wady owej dynamicznej generacji.

>Konfiguracja per protokol cokolwiek tutaj znaczy, wymaga wprowadzenia
>dodatkowego dispatchera (rozdzielacza?)

Dokładnie na takiej zasadzie działają duże farmy serwerów.

>co konfiguracji na pewno nie uprosci.

Nie zawsze prostota jest głównym kryterium, często liczy się skuteczność.
Poza tym loadbalancery się konfiguruje stosunkowo prosto - podajesz adres
wirtualny, odpowiadający mu zbiór adresów rzeczywistych serwerów i
wystarczy.

>Znow kategoryczne stwierdzenie niepoparte niczym poza twoim
>autorytetem.

Czy jeśli owo stwierdzenie podeprę ja, zmieni to twoje zdanie ?
Jeśli dalej się będziesz upierał, czy wystarczy zacytować fragment
konfiguracji urządzenia ?

ld(config)# bind 123.4.5.6:80 192.168.1.1:8001
ld(config)# bind 123.4.5.6:80 192.168.1.2:8001
ld(config)# bind 123.4.5.6:80 192.168.1.3:8001

serwer wirtualny = 123.4.5.6
serwery rzeczywiste = 192.168.1.1 .2 .3

Od tej chwili _wyłącznie_ połączenia na port 80 serwera wirtualnego będą
przekierowywane do serwerów rzeczywistych (w podanym przykładzie na port
8001). Inne zostaną odrzucone.

ld(config)# ping-allow

W tej chwili wirtualny serwer będzie dodatkowo odpowiadał na pingi
(zamiast rzeczywistych serwerów).

Ciągle jeszcze nie jesteś przekonany ?

PS: przykłady dotyczą urządzenia Cisco LocalDirector, inne konfiguruje się
najprawdopodobniej w zbliżony sposób.

--
					(moskit_at_irc.pl)