Re: Pliki-załączniki

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 20:11:49 MET DST

On 01 Aug 2000 13:57:56 +0200, smarkacz_at_anathema.eu.org (smarkacz)
wrote:

>Owszem. Zaproponuj co¶ w zamian.

ja wymyslilem:) jezeli klient uzywa outlooka (b. wysoko prawdopodobne)
to w mailu piszesz mu cytuje:

Proszę klikn±ć prawym przyciskiem myszy na poniższ± (pod¶wietlon± na
niebiesko i podkre¶lon±) linijkę i wybrać opcję "Zapisz element
docelowy", po czym wybrać dowolny folder na dysku (np. Pulpit). Gdy
Pan(i) to zrobi, plik będzie się znajdował wła¶nie w tym folderze.

ftp://donkey:rhubarb@moj.fajny.serwer.pl/plik_dla_klienta.zip

Dziękuję.

ew. mozna bardziej lopatologicznie:)

w ten sposob, klient, nawet o tym nie wiedzac, sciagnie plik przez ftp
-- czyli cel zostanie osiagniety.

a co do rozszerzania protokolu smtp -- uwazam, ze rozszerzanie go na
poziomie mua nie jest dobrym pomyslem, natomiast dorobienie
rozszerzenia do sendmaila (i paru innych programikow) bylo by znacznie
mniej klopotliwe (jako, ze nimi zajmuja sie administratorzy). w
dodatku mozna by to zrobic tak, jak dodaje sie nowe protokoly w
modemach -- program pocztowy inicjujac polaczenie z kolega z innego
serwera po prostu pytal by go jakos (dajac np. przed 'hello' jeszcze
jakies 'hi_man' :) czy obsluguje nowy protokol. jezeli tak, to reszta
juz w gestii programistow.

nie znam sie na budowie smtp i/lub demonow pocztowych, ale
przypuszczam, ze takie cos _jest_ do zrobienia i dziwie sie, ze nikt
tego jeszcze nie zrobil.

inna metoda to otworzenie przez mailer demona dodatkowego portu i
czekanie rowniez na nim na polaczenia od braci.

czy naprawde nikt czegos takiego nie umie/nie chce napisac?

,.< |._.| >.,.,., tek. tek<at>xox<dot>pl
.,> {=} <,.,.,. _www.sprint.pl/~tekkton_
,<. ` .>,.,., a genuine bofh-candidate