Re: Pliki-załączniki

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 13:11:15 MET DST

Michal Zalewski napisal(a) [01 Aug 2000]:

>To jest rozwiazanie. Naszkicujmy sobie schemat wysylania pliku 50 MB do
>US:
[...]
>Wysylanie duzych maili, zwlaszcza jesli jest nagminna, codzienna
>praktyka, jest glupie.

Oczywiscie, ze jest. Z technicznego punktu widzenia masz całkowitą rację.

>A teraz wyobrazmy sobie wariant drugi: kazdy klient, ktory ma nam cos
>przyslac, dostaje dostep do ftp - albo dostep do konta, na ktore moze
>wrzucac pliki po scp, na maszynie u nas w firmie.

"Co to jest FTP ? Zawsze przesyłałem pliki pocztą i działało, dlaczego
teraz mam robić inaczej ? Cholera, następne hasła mam pamiętać ?"

Michał, całym sercem zgadzam się z tobą, że to jest lepsze rozwiązanie,
ale jest ono bardzo ciężko realizowalne w praktyce.

>Uwazam ze poswiecenie troche czasu na wyjasnienie osobie wysylajacej,
>iz preferuje sie ftp, nie jest niczym trudnym.

Wiem z praktyki, że jest to walka z wiatrakami. Niestety.

>A korzystanie z niego nie jest czyms, czego nikt nigdy nie opanuje.
>Ludzie jakos potafia zalozyc sobie strone albo wgrac strone firmy na
>serwer, i nie wysylaja tych danych mailem na adres moja-www_at_polbox.com ;)

Tak samo prosto jest nagrać dokument z Worda w formacie RTF. Ile widzisz
osób wysyłających dokumenty jako RTF, a nie DOC ?

Jedyne wyjście, jakie widzę, to zaimplementowanie pomiędzy serwerami
emailowymi innego protokołu niż SMTP. Połączenia z klientami byłyby takie
jak dotychczas (przezroczystość dla użytkownika). Serwery między sobą
wymieniałyby pocztę korzystając np. z SMTP dla poczty krótszej niż nKB, z
innego protokołu, zoptymalizowanego, do przesyłania plików.

Dopóki klienty email będą posiadały opcję "załącznik", dopóty ludzie będą
z niej korzystać.

--
					(moskit_at_irc.pl)