Re: POL34

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_us.edu.pl)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 20:31:58 MET DST

szymon_at_uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol) wrote in
<8jar3j$jjr$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>:

>Maciek Uhlig <muhlig_at_us.edu.pl> wrote:
>: szymon_at_uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol) wrote in
>: <8japda$dqt$3_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>:
>
>:>JS <xyz_at_post.pl> wrote:
>
>:>Jacy "my" im dajemy? Łącze do USA jest utrzymywane przez Komitet
>:>Badań Naukowych.
>
>: Czy ja sie dobrze domyslam z tej wymiany uprzejmosci, ze JS
>: korzysta z komercyjnego przylaczenia dajacego dostep do swiata
>: przez lacze 3+1 do Telenordii?
>
>Mmmm... tak, to możliwe. Jakoś mi to nie przyszło do głowy w świetle
>narzekań na "łącze do USA".

No widzisz. Jest taki watek na pl.comp.networking i
pl.regionalne.gorny-slask z keyword "Junisoftex". I w nim wlasnie
akurat klienci komercyjni POL34 z Gornego Slaska dyskutuja na ten
temat, ktory rowniez podniosl JS. Wlasnie odkryli, ze sa rozne bloki
adresowe, i ze te komercyjne co prawda na Zachod sa routowane przez
TEN155 (sic! :-)), ale ruch powrotny z Zachodu transferowany jest przez
satelite 3+1. I stad problemy.

Trzeba sobie powiedziec, ze na dzien dzisiejszy POL34 nie daje klientom
komercyjnym zadowalajacego polaczenia ze swiatem. I to dopiero jest
stwierdzenie, o ktorym mozna dyskutowac.

Maciek