Re: his & zlodziejska tepsa

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 02:10:13 MET DST

Dnia Mon, 19 Jun 2000 11:28:55 +0200, Artur Czeczko zeznaje:

>Ano właśnie, wprawdzie o ekonomii mam blade pojęcie, ale duży popyt
>raczej nie jest przyczyną obniżenia cen :)
        Duży popyt może oznaczać niższą cenę w przeliczeniu na jednostkę
(bo koszty stałe rozkładają się na większą ilość). Biorąc pod uwagę, że
abonament jest całkiem niemały, opłacałoby się dążyć do zgarnięcia jak
największego sektora rynku. MSZ, dużo więcej zarobiliby, robiąc instalkę
za np. 300 zł, abonament np. 220. Po roku mieliby od łebka tyle samo co teraz,
po dwóch latach 720 zł więcej. Instalka za 999 odstrasza. Niestety, TPSA myśli
raczej w kategoriach XIX wiecznego kapitalizmu, raczej nie ma co liczyć, że tak
postąpią.

bart

--
"Przeciez nie ma internetu bez przegladarki" - (c)Dariusz Kaminski
  bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/