Re: By ich tak pokręciło ...

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.pl)
Data: Sun 25 Jun 2000 - 13:25:57 MET DST

Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:m3snu2jdrx.fsf_at_kzin.rgstudio.com.pl...
> Paweł> Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> Paweł> napisał:m37lbemy6j.fsf_at_kzin.rgstudio.com.pl...
>
> Paweł> W Windows 2000 jest w rejestrach taki cos: PMTUDiscoveryBHDetect
> Paweł> = enable (BH -blackhole) Najwyrazniej zaimplementowali algorytm
> Paweł> probkujacy MTU w srodowiskach skazonych filtracja icmp lub
> Paweł> adresacja prywatna.
>
> Myślę, że raczej wykrywają kilka timeoutów pod rząd i _wyłączają_ w
> ogóle PMTU discovery.

HGW jak.
Jest i parametr wylaczajacy PMTU w ogole leci wtedy max 576 bajtow.

> Inna sprawa, że PMTU discovery ma znaczenie po stronie wysyłającej, a
> nie odbierającej, a strona wysyłająca to na ogół nie Windows.

To Win2000 Server wiec tez wysylajaca.
Czy warunek ze pakiety do sieci nielokalnej powinny miec ustawiony DF
wynika obligatoryjnie z jakiegos RFC ? Bo w W2k tak to zaimplementowali
oraz mase innych dodatkow jak adaptywne okna czasowe itp. marchewki.

Pawel/