Re: By ich tak pokręciło ...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 22 Jun 2000 - 19:06:15 MET DST

Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> writes:

> Paweł, rozpędziłeś się, nie wiem co dokładnie robi TPSA (nikt tego nie
> opisał), ale akurat takie ustawienie adresu klasy prywatnej na
> interfejsie punkt-punkt nie powinno powodować żadnych zauważalnych złych
> skutków, pod warunkiem, że urządzenie dostępowe ma "po drugiej stronie"
> (czyli od strony Internetu) adres zwykły.

... chyba ze mamy taki (malo prawdopodobny) przypadek, ze MTU na tym
laczu jest wieksze niz z drugiej strony. No i user musi blokowac
inbound 10.x (bo np. sam uzywa).
Istotnie, niezbyt czeste chyba.

> Inna sprawa, że te adresy to jest taki poor man's "ip
> unnumbered". Ciekaw jestem, czemu nie dało się użyć odpowiednika ip
> unnumbered.

No wlasnie.
Chociaz taki Netware, przynajmniej w starszych wersjach, nie umozliwial
czegos takiego - np. proba nadania takiego samego IP dla drugiego
interfejsu, albo nawet IP z subnetu pokrywajacego sie z innym,
nie udawala sie. Zupelnie celowo to zrobili zreszta.
(Samego takiego zaklecia ip unnumbered inny_interface oczywiscie tez
nie bylo).

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator