Re: By ich tak pokręciło ...

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.pl)
Data: Thu 22 Jun 2000 - 01:06:47 MET DST

Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:m34s6moeiv.fsf_-__at_kzin.rgstudio.com.pl...

> Paweł> Wyobrazmy sobie uzytkownika, ktory wdzwania sie i ma stos TCP
> Paweł> ustawiony na MTU mniejsze niz 1500. Jakis serwer zestawia sesje
> Paweł> tcp wysylajac pakiet z bitem DF Don't Fragment (a duzo takich na
> Paweł> swiecie) zwykle nadaje z MTU 1500 bo to taki czesty standard. I
> Paweł> co. Access serwer nie dzieli pakietu bo jest DF, nie pusci tez
> Paweł> bo jest na laczu komutowanym wynegocjowane MTU mniejsze niz
> Paweł> rozmiar pakietu. Odsyla wiec ICMP "Fragmentation needed but DF
> Paweł> set". Odsyla ten pakiet ze swim adresem zrodowym czyli 10.x.x.x
> [...]

Stawiam jednak na to, ze globalny adres urzadzenia jest takze z klasy prywatnej.
Widzialem komplet urzadzen - Nortel CVX z wyjsciem ethernet a za tym bylo
Cisco 2600 z serialem do Polpaku i wydaje mi sie prawdopodobnym ze
na tym ethernecie jest prywatna adresacja. Powinno wyjsc to w traceroutach.
Czy moglby ktos rzucic tracerouta od wdzwonionego modemu z takimi
adresami peera oraz do takiego modemu z modemu obok ?

Bo traceroute do nowych dostepow prezentuje droge BEZ odpowiedzi z
przedostatniego hopa czyli bez odpowiedzi access-serwera
- jakiekolwiek bylyby to adresy to o ile nie jest robiona jakas
wyuzdana filtracja na icmp to smiem twierdzic ze odemnie do
takiego modemu PMTU discovery nie zadziala.

Pawel/