Re: *problem* *polskiego* *Internetu*. - bylo oswiadczenie

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 26 May 2000 - 14:50:44 MET DST

Dnia 26 May 00 o godz. 0:04, Andrzej Bort napisal(a):

> Dziwne. Jak mawiają o Juanie czy eloyu, to z reguły wiadomo, o
> kim mowa

"z reguly wiadomo" to cos troche innego niz *jednoznaczna identyfikacja
osoby*.
"Z reguly wiadomo" nie wystarczy z punktu widzenia prawnego - a o takim
punkcie widzenia pisal caly czas moj przedmowca. Prawo wymaga scislosci.

> rzezcywistości jest ich znacznie więcej). Taka sama sytuacja ma
> miejsce z postaci mniej popularnych imion (Szymon, Nina -- z
> zastrzeżeniem jak w poprzednim nawiasie).

Ha! Akurat co do tego drugiego imienia, to istnieja przynajmniej dwie jego
posiadaczki rownie znane i rownie czesto udzielajace sie w Usenecie. Ktora z
nich zatem Twoim zdaniem okresla wymienienie samego imienia? ;-)

Co do Szymonow, to nawet na samym polipie pojawia sie ich kilku - chociaz
fakt ze najczesciej jeden...

> Nie. Nicki na IRCu nie są niczyją własnością. Jest to 'dobro'
> rozdzielane w imię zasady 'kto pierwszy, ten lepszy'.

Ale moj przedmowca domagal sie tego, aby *zmienic prawo* w taki sposob, by
chronilo nicki. Gdyby do takiej zmiany prawa doszlo, to wtedy ten ircowy
zwyczaj, o ktorym piszesz powyzej, musialby przed tym prawem ustapic.
Natomiast mnie chodzilo o to, ze nawet gdyby do takiej ochrony doszlo, to
moglaby ona dzialac tylko w tych dziedzinach, gdzie czlowieka identyfikuje
*sam nick*. Czyli jezeli ktos na IRC-u wystepuje np. pod nickiem expert ;-),
to przyjecie przez kogos innego tego samego nicka na IRC-u byloby naruszeniem
prawa, ale pisanie na newsy z adresu e-mailowego expert_at_cos-tam.pl juz by
takim naruszeniem nie bylo.

> Acha, to wobec tego przypadek Pana Arnolda Biuro jest absurdem
> czy nie?

A w jakim sensie?
Bo co do tego, ze roszczenia pana A.B. byly ABsurdalne ;-), to chyba nie ma
zadnych watpliwosci???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl