Re: HIS a DNS

Autor: Michal 'Orr' Daszkowski (midas_at_ufik.idn.org.pl)
Data: Thu 11 May 2000 - 10:02:26 MET DST

A więc stało się! ;-) Dnia 10 May 00 08:04:36 GMT, osoba podpisująca
się: Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl>, w artykule:
<20DDFB75C12_at_inf.wsp.krakow.pl> napisała:

> Swoja droga, niezaleznie od tego ze technicznie rzecz biorac DNS na to jak
> najbardziej pozwala, uwazam rejestrowanie nazw typu a.b.c.pl w sytuacji, gdy
> nie ma domeny b.c.pl, za pewne naduzycie DNS-u.
> DNS powinien miec strukture drzewiasta, tak jak np. katalogi w systemie
> plikow: nie moze istniec katalog /a/b/c w sytuacji, gdy nie istnieje
> katalog /a/b. A w DNS-ie niestety moze... a nie powinien... :-(

Abstrahując od rozwiniętej pobocznie dyskusji o ,,dowodach przez
analogię'' :-> zapytam: dlaczego? W swoim czasie usłyszałem dość
ciekawą interpretację tego, czym jest DNS -- jest mówiąc z grubsza,
,,tłumaczeniem napisów''. [1] I jak się głębiej nad tym zastanowić,
to ta właśnie interpretacja bardzo trafia mi do przekonania.

Hierarchiczność DNS'u jest dla mnie pewnego rodzaju ,,logicznym
uproszczeniem'', które pozwala łatwiej się w tym wszystkim
orientować i także zarządzać. Ale jak się przyjmie założenie
o napisach, to całość wydaje mi się znacznie bardziej elastyczna
i Twoja argumentacja średnio mnie przekonuje. :-)

Jeżeli coś przekręciłem w przedstawieniu tej interpretacji, to niech
Autor mnie poprawi! :-)

Natomiast jak już jesteśmy przy DNSie i nadużyciach, to za znacznie
bardziej szkodliwe ,,nadużycie'' [i to niestety już nieodwracalne]
uważam odejście od pierwotnej koncepcji przydzielania poddomen w .pl
w odpowiednikach TLD, czyli com.pl, org.pl, edu.pl itp. :-(
Przyznawanie domen bezpośrednio w .pl IMHO przyczyniło się do
rozwoju bałaganu i zwiększyło możliwość prowadzenia ,,wojen
o domeny''.

Pozdrawiam
Orr

[1] Interpretacja Lecha Szychowskiego

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr_at_irc.pl> PGP: DB36A1F1 |