Re: Witam

Autor: Marcin Jagodzinski (pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl)
Data: Sun 07 May 2000 - 20:33:59 MET DST

On Sun, 07 May 2000 18:24:26 GMT, "Sunshine" <sunshine2_at_poczta.wp.pl>
wrote:

>Jestem tu nowy, a wiec czy ktos moglby mi wyjasnic nazwe polip?

Polip, osiadła forma parzydełkowców, rurkowatego kształtu, przytwierdzona
jednym końcem do podłoża, skierowana do góry otworem gębowym
otoczonym wieńcem chwytnych czułków. Wnętrze ciała stanowi jama
chłonąco-trawiąca, która u koralowców i krążkopławów posiada dodatkowe
przegrody wewnętrzne.

Polipy żyją samotnie lub tworzą kolonie. Rozmnażają się bezpłciowo, poprzez
strobilizację lub pączkowanie, bądź (rzadziej) płciowo. Mogą występować w
kolejnych pokoleniach naprzemiennie z formą wolno pływającej meduzy
(zjawisko przemiany pokoleń).

        za Encyklopedią WIEM zapodał

--
Marcin Jagodziński
PS. O ile HTML w Twojej sygnaturce ujdzie, to 'wraz' pisze się razem.