Re: model biznesowy w polskim Internecie - szkielet

Autor: Bronek Kozicki (bronek_at_wpi.com.pl)
Data: Thu 04 May 2000 - 11:05:20 MET DST

Marek Moskal <moskit_at_irc.p-l> wrote in message

> Ile węzłów ? Jaka przepustowość ? Liczysz tylko SDH, czy także cały sprzęt
> potrzebny do zapewnienia usług (przełączniki WAN, routery) ?
>
> Nie atakuję cię - próbuję ustalić, co rozumiemy przez "szkielet".

W swoim poście miałem na myśli sieć łączącą jak najwięcej istotnych punków w
polskim Ineternecie : wszyscy "duzi" ISP, znacząca część pozostałych,
najbardziej wykorzystane sieci (Cyfronet , ICM, sieci miejskie ...., Onet,
przyłącze do TPNET też, oczywiście) . Prędkość: raczej 155Mbps , ale w mniej
znaczących odcinkach mniej. Główne węzły: lepiej od razu 622 Mbps, albo
więcej? Technologia: nie wiem. Taka sieć nie powstanie "od razu", tylko
pewne elementy (połączenia) które zdecydują o jej atrakcyjności dla
pierwszych klientów muszą powstać na początku. Nie zakładam też, że sieć ta
miałaby łącza międzynarodowe - być może, jeżeli pomoże to w uzyskaniu
pierwszych klientów. Z _pewnością_ nie dostarczałaby połączeń dla klientów
indywidualnych (innych niż ISP lub "content provider") - przecież nie może
konkurować ze swoimi klientami (ISP).

Pozdrawiam

B.