Re: standard dla aplikacji

Autor: Krzysztof Pułapa (jimi_at_T-34.da.ru)
Data: Wed 03 May 2000 - 00:17:06 MET DST

Tomasz Kaczmarek napisał(a):

> Witam !
> Wiem ze to raczej nie ta grupa ale moze ktos mi pomoze ...
> Mam w firmie odbior pewnej aplikacji napisanej w Oracle'u ... nawiasem
> mowiac baza bardzo toporna i co najwazniejsze ... nie ma standardowego
> dzialania klawiszy (np. klawisz TAB uruchamia a ENTER przechodzi miedzy
> polami) ... i dlatego nie chcialbym jej przyjac ...
> I teraz pytanie ... czy jest jakis ogolnie przyjety standard (jakies ISO
> albo co ...) dotyczacy budowy aplikacji i dzialania klawiszy ?
> Bardzo mi zalezy na szybkiej i wyczerpujacej odpowiedzi gdyz w tym tygodniu
> [...]

Zajmuje sie pisaniem aplikacji w ORACLE i zareczam, ze uruchamianie klawiszem
TAB jest cokolwiek dziwnym sformulowaniem w tym interesie ;)

Normalnie i TAB i ENTER powoduja zatwierdzenie zawartosci pola i jego walidację,
natomiast jest jeden magiczny klawisz, ktory powoduje zapisanie zawartosci
"ekranu" do bazy, w aplikacjach pisanych w Developerze jest to najczesciej F10,
natomiast w tekstowkach Scroll Lock. To co wiec opisales wyzej jest wg mnie
normalne. Co oznacza ze baza jest "toporna", brak dymkow pomocy, wizardow,
animowanych ikonek i mozliwosci wstawienia gifa jako tla ?

Kiedys jeden z klientow napisal co ma sie znalezc w instrukcji:
- Sposob uruchamiania i zatrzymywania aplikacji klienckiej.
To ja napisalem:
- Aby uruchomic aplikacje nalezy dwukrotnie kliknac na pliku xxxxx.xxx znajdujacym
  sie w katalogu yyyyyyy.
- Aby zamknac aplikacje nalezy kliknac w ikonke przedstawiajaca krzyzyk,
znajdujaca sie w prawym gornym rogu okienka lub po prostu kliknac w
przycisk "Wyjście" znajdujacy sie w menu ;)

czy to mialo sens ?

--
Krzysztof Pułapa <jimi_at_irc.pl>