Autor: Kuba Jerzowski (jjerzows_at_it.pl)
Data: Mon 01 May 2000 - 11:01:13 MET DST
Nie wiem, czy nie zdradzę tu jakiś tajemnic handlowych, ale wiem troszeczkę
na co poszły pieniądze w Arenie.
Otóż IVP przed przystąpieniem do realizacji wydał trochę na badania
przeprowadzone wśród standardowych użytkowników internetu, które określiły,
czego oni tak na prawdę chcą.
No i okazało się, że ludzie nie bardzo korzystają z tych wszystkich
katalogów z pięknie pogrupowanymi kategoriami, a raczej szukają na własną
rękę i chodzi o to, żeby dobrej i szybkiej wyszukiwarki nie obudowywać zbyt
duża ilością "śmieci" które tylko obniżaja percepcję właściwych treści.
I tak - odwiedzalność zapewnia szybka przeglądarka, a wzrost ilości klientów
system konkursów, do których trzeba się zarejestrować.
Oczywiście trzeba dodać trochę "gratisów", żeby przyciągnąć jeszcze jedną
grupę użytkowników i za pół roku mamy portal z ilością x użytkowników,
którego wartość sprzedażna równa się x * 100$. I mogę dac sobie uciąć rękę,
że suma ta będzie miała co najmniej 6 zer.
Może panowie z IVP nie znają się zbyt dobrze na specyfikacjach i
programowaniu, ale business umieją robić na pewno :))
Kuba Jerzowski
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:32:12 MET DST