Re: HIS a DNS

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 23:09:19 MET DST

MENTOS wrote:

> Witam!!!!!!!!!
>
> Mam HIS-a, więc mam stałe IP. Czy mam przypisany jakiś adres DNS?

nie wiem jak w windowsach, ale na unixie lub os/2 lub beos napisz
polecenie:

nslookup twoj_IP

w odpowiedzi albo uzyskasz zarejestrowana nazwe, albo serwer stwierdzi
ze dany wpis nie istnieje.

> Czy jest
> jakiś serwer który przechowuje mój IP tzw. Name Server.

HIS dostarcza TPSA. jego obowiazkiem jest rejestracja domeny odwrotnej
dla IP ktorymi dysponuje. Ale jak wiemy, TPSA zaniedbuje ten
obowiazek nawet dla numerow dodzwanianych. coz mozna rzec......
a zreszta nic nie powiem :) bo i tak wszyscy wiedza.

> Nie wiem, czy to
> dobrze napisałem, ale chodzi mi o to czy jest serwer, którego adres oraz IP
> należy wpisać we wniosku o rejestrację domeny w NASKU w miejscu Primary Name
> Server, oraz w miejscu Secondary Name Server.

to dotyczy domeny prostej, czyli odwzorowanie nazwy na numery IP.
to co wpiszesz w swojej domenie, zalezy tylko od ciebie. mozesz wpisac
nawet IP zupelnie obcych sieci.