Re: Nask nie jest monopolistą

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 14:44:34 MET DST

> [...]
> Pani Minister slusznie zauwazyla, ze do poslugiwania sie Internetem
> DNS nie jest niezbedny i ze wystarcza adresy IP. Slusznie tez
> powiedziala, ze z punktu widzenia technologii niezbedna jest
> centralizacja DNS. Problem polega na tym, ze to nie NASK powinien dzis
> zarzadzac domena .pl, bo w sieci nie powinny liczyc sie wzgledy
> historyczne. Jednak NASK nie ma komu przekazac tego zarzadzania, bo
> nie ma podmiotu, ktory moglby sie tego podjac. A zarzadzac domena .pl
> ktos musi. Trzeba miec pretensje do siebie, a nie do Pani Minister.

Brawo Macku, bardzo sensowny komentarz. Tak naprawde troche z politowaniem
patrze na zapedy roznych firm i instytucji na przejecie zarobku zwiazanego
z utrzymaniem domeny *.pl. Bo oczywiscie NASK jest zly, bo na tym zarabia.
Z drugiej strony kto inny mialby taka dzialalnosc prowdzic? I niby z
jakiej racji ktokolwiek mialby to robic ZA DARMO? Jaka roznica, czy *.pl
jest w NASK, czy w TPSA czy w firmie "Cwaniak Iksinski ze szwagrem S.C"?
Majac taki wybor zdecydowanie wole NASK :) Oczywiscie NASK jest zly,
wredny i niedobry, ale nie znalazlem jakos posrod majli interesujacej
alternatywy.

> Faktycznie biedny ten NASK, który _musi_ zarządzać domeną .pl zapewne
> chętnie zdejmie z siebie to jarzmo jak i 7 234 300 zł zbierane co
> roku.

Chcialbys moze przejac ten smutny obowiazek? Robert W. bogatszy o ~7,2mln
rocznie. Brzmi ciekawie :) A moze wpuscmy w to ministerstwo, IPPT lub inna
rzadowa organizacje? Wtedy dopiero byloby ciekawie, jakbys na rejestracje
musial czekac pol roku, w dodatku pozniej by sie okazalo, ze zarejestrowali
ci w domenie .pm, i musisz kolejne pol roku czekac piszac odwolanie, w
miedzyczasie zmienilyby sie przepisy i ... ;)

pozdrawiam,
karpio