Re: Re; Gdzie zarejestrowac nietypowa domene

Autor: Izior (easy_at_polcelebs.com)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 19:00:36 MET DST

Marcin Sochacki wrote:

> Jeśli już poczytałeś trochę dokumentów na temat działania ICANN, InterNICu
> itd. to nie powinieneś rozpowszechniać błędnych informacji, że Registrars
> (firmy rejestrujące w .com, .net, .org) nie płacą ani grosza dla InterNIC (a
> właściwie NetworkSolutions Inc.)
> Firma ta prowadzi infrastrukturę DNS-ów dla TLDs i skądś musi na to mieć kasę.
> Obecna stawka jest zdaje się koło $8 za domenę. Ustawa określa dokładnie
> przedział opłat, jakie NSI może pobierać od Registrars za rejestrację domeny.
> Ogólnie rzecz biorąc sprawa jest dość skomplikowana, a na przestudiowanie
> [...]

Hmmmmmmm, poczytalem jeszcze troche i masz racje.

Who is responsible for maintaining the TLD databases?
Network Solutions Registry is still responsible for maintaining the "A"
Root
server and the publication of the relevant zone files. OpenSRS is
responsible for
maintaining the Whois service for all registrations made through
OpenSRS.

OpenSRS bierze 10 USD za zarejestrowanie domeny, ile z tego odpala
Internicowi to juz nie wiem.

Prawda jest wiec po srodku.

Wedlug mnie, nie mozna powiedziec, ze niezalezne firmy rejestrujace sa
agentami Network Solutions.
Nie sprzedaja one domen w imieniu Network Solutions tylko w swoim. Placa
im za delegacje domeny jakies grosze i koniec.
Agent Network Solutions nie moglby bowiem sprzedawac domen taniej niz
jego organ rejestrujacy :)
Co widac wlasnie na przykladzie firmy, ktora sie tutaj oglasza
www.globalnadomena.com. Sprzedaja oni domeny po 80usd/rok kupujac od
Internicu za 70 USD/2 lata :) Czysty zysk agenta :)
Ale juz np. agencji firmy OpenSRS sprzedaja domeny po 15 usd/rok bo
OpenSRS sprzedaje im po 10 :) Czyli tez maja zysk.

Swoja droga zastanawia mnie dlaczego Network Solutions pobiera 70 USD/2
lata skoro ich to kosztuje tylko 8 USD ..... straszne zdzierstwo.

Pozdrawiam
Easy_R