Re: Nowe domeny w Eureka Systems

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 10 Apr 2000 - 13:59:00 MET DST

Dnia 8 Apr 00 o godz. 18:59, Michał Oleszkiewicz napisal(a):

> Nie wiem, czy to jakiś dowcip, w każdym razie na stronie
> http://www.eurevic.com.pl/prowajder/nowe_domeny_shop_firm_arts_web_.htm
> umieszczono następujące ogłoszenie:
>
> "NOWOźĆ
> Oferujemy Państwu nowe domeny
> .firm dla firm (biznes, alternatywa dla domeny COM)
> .shop dla sklepow
> .web dla aktywnych działaczy w sieci (World Wide Web)
> .arts dla działaczy w kulturze i rozrywce (kluby, muzea, wystawy itp)
> .rec dla rekreacji i rozrywki
> .info dla serwisów informacyjnych
> .nom dla indywidualnych klientów"

> [...]

Slyszal, slyszal... :-) Sprawa ma juz ladne pare lat.
Historie calej sprawy masz tutaj:
http://www.wsp.krakow.pl/papers/domeny.html
i nastepne wiadomosci:
http://www.wsp.krakow.pl/papers/domeny2.html
http://www.wsp.krakow.pl/papers/news798.html#SWIAT
http://www.wsp.krakow.pl/papers/news10.html#IANA
http://www.wsp.krakow.pl/papers/news499.html#ICANNREG

Najkrocej mowiac, to sa domeny, ktore IAHC zaproponowal do wprowadzenia w
1997 r., jeszcze za zycia Postela. Potem w zawirowaniach zwiazanych z
wmieszaniem sie w sprawe rzadu USA, powstaniem ICANN i smiercia Postela
sprawa ich wprowadzenia zostala odlozona na nie wiadomo kiedy. Ostatnio
zdaje sie ICANN zdecydowala w koncu o ich wprowadzeniu (nie jestem pewny -
nie czytalem ostatnich wiadomosci z ICANN), ale chyba jeszcze nie wiadomo
dokladnie kiedy to bedzie...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl