Re: Jestem zdegustowany - www.kolej.pl

Autor: Maciej Czapkiewicz (geczapki_at_NOSPAM.cyf-kr.edu.pl)
Data: Sat 08 Apr 2000 - 17:58:13 MET DST

Na wstępie chciałbym przeprosić za kontynuowanie tego wątku,
ale po pierwsze nie będzie to całkiem off-topic,
a po drugie obiecuję, że nie będę ciągnął żadnej polemiki
z K.W. (nie tylko aby nie zasmiecać grupy, ale też dlatego że
wiele miesięcy dyskusji nie doprowadziło do niczego sensownego)
Na ogół ignoruję tego pana (a włąściwie to czytnik robi
to za mnie :), ale korzystając z jego premiery na tej grupie
chciałbym mieć mozliwość wyjaśnić obiektywnie kilka spraw:

In pl.internet.polip "Krzysztof Wieczór" <wieczory_at_kki.net.pl> wrote:
: Ale myślę, że problemem polskiego Internetu może być powstawanie
takich
: serwerów.

A ja myślę że problemem polskiego internetu są różni Homo Sovieticus,
których bardzo irytuje niepojęty dla nich fakt, że oddolna inicjatywa
nieformalnej grupy osób wykreowała "coś z niczego".
Przestrzeń wirtualna stworzyła rzeczywisty serwer, niezależny,
niekomercyjny. Bez centralnych nakazów i odgórnego sterowania.
Homo Sovieticus zaniepokojony takim niepojętym dla niego obrotem
rzeczy zaraz zaczyna wymyślać teorie "kto za tym stoi",
oraz niszczyć niewygodny dla swego światopoglądu stwór jakim jest
np. Serwer Miłośników Transportu Szynowego.
Dzień za dniem człowiek ów sączy kłamstwa, pomówienia, manipuluje
informacją. Niczym 10gr wymuszane od uczniów,
kłamstewka, przeinaczanie faktów i szyderstwa traktowane
pojedyńczo i wyrwane z kontekstu nie są podstawą do ścigania oszusta,
ale skumulowane w długim okresie mogą ofiary takiego oszusta zrujnować
w oczach opinii publicznej.
Co ciekawe, jest to specyfika Usenetu.
Na listach dyskusyjnych problem ten raczej nie występuje,
zapewne z powodu innej organizacji przepływu informacji
i większej zamkniętości forum.

A oto przykład podawania prawdy na zasadzie "radia Erewan":

: W momencie prośby o rozliczenie się z tych wpłat rozpętała się burza w
: kolejowym Internecie.
Nie bylo prośby, tylko 99 pytajników w artykule pod
niedwuznacznym tytulem "Lokomotywa interesu".
Każdy normalny czlowiek najpierw napisałby e-mail z pytaniem
"czemu nie ma aktualizacji wpłat".

: Admin krzyczał, że nie ma czasu pójść do banku po wyciągi, a te które
: dostaje nie zawierają wyciągu pozycji z uwzględnieniem wpłacających.
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/1999-09/msg00240472.html
Zresztą panu Kawu wiadomo było wcześniej w jakiej jestem sytuacji
życiowej (doktorat, budowa), więc to wszystko była zwykła prowokacja.
Krzyczeć zacząłem dopiero gdy padły nieprawdziwe i absurdalne zarzuty o
przekrety finansowe, i o... przekrecanie licznika odwiedzin... żeby
zrobic na złość webmasterowi. Polskie pieklo i próby
skłócenia grupy ludzi.
Zaczęło się to na jesieni 1999 i trwa do dzisiaj, łącznie z
podszywaniem się pod inne osoby.
Nazbierało się chyba ze 200kB oszczerstw i manipulacji.
Pozostałe tezy w poprzednim liście też wymagają sprostowania,
ale nie będę zasmiecał tej grupy, zresztą....

: I kto z zewnątrz sprawuje kontrolę nad zawartością Serwera!

Zapewne ONI! Ale to Nie Ta Grupa ;-)

: Internet to wielowektorowy świat i póki co w Polsce słabo zauważany
przez
: prawo.

I z tym ostatnim sie zgodzę. Czy był jakikolwiek precedens wygrania w
sądzie
procesu o publiczne zniesłąwienie na forum Usenetu?

: Krzysztof Wieczór

Maciej Czapkiewicz (as in Real Life), http://www.kolej.pl/~mczapkie
Ps.
Jeszcze raz przepraszam za przynudzanie
ale proszę to traktować również jako ostrzeżenie
przed zbytnią naiwnością i otwartoscią w przypadku
organizowania różnych społecznych spraw w Internecie.