Re: InterNetia - komunikat prasowy

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 05 Apr 2000 - 10:11:06 MET DST

Adam Kułagowski wrote:

> Ale przy takiej samej ofercie ludzie nie beda przechodzic do konkurencji .
> Pozostana przy znanym providerze .

rozwazajac te konkretna sytuacje. wystarczy ze klienci potencjalnie moga
przejsc do konkurencji, i tpsa juz powinna sie starac by ich zatrzymac.
z drugiej strony, jesli netia zechce zgarnac klientow, w jej interesie
jest stopniowe poprawianie swoich uslug, i oczywiscie konkurencja
cenowa.

> To zalezy teraz 9600 (nie wiem) ale slyszalem o planach angazowania wielu
> pasm na jedno polacznie do inetu . Inna rzecza jest ze w WAPie nie ma duzo
> grafiki wiec 9600 spokojnie wystarcza ,

no tak. ale komorki do komputera przy 9600 nie ma sensu podlaczac.

> Chory routing TPSA to inna sprawa . Ale to jest chore . I Konkurencja moze
> cos zrobic ale przez jaka siec ma chodzic netia ? Nask , TPnet czy SDH ?

no wlasine o to chodzi. wreszcie zaczailes. konkurencja obecnie to zadna
konkurencja bo tpsa ma monopol na lacza miedzymiastowe. wyjatkiem jest
komunikacja IP, lecz nieekonomiczne jest robienie lacz miedzymiastowych
tylko
dla IP.

> Patrz SOS internet , a poza tym ktos tu mowil o walce z monopolem ? Nie
> widze nic zlego w uzywaniu providera i skrzynki w 2 roznych firmach .

ja tez nie :)

> I tak powinni zrobic miales monopol w komorkach , weszla konkurencja i
> zobacz jak poszly ceny i popularnosc komorek (podpowiem w 2 roznych
> kierunkach :-) . To sie nazywa wojna cenowa i albo ktos siedzi w swojej
> niszy albo walczy . Co do zduszenia konkurecji to watpie .

wiesz. chodzi o to ze netia siedzi w niszy. a do walki potrzebny jest
kapital. jesli netia przegrywa bitwe, to nadszarpniety budzet moze
doprowadzic ze netia nawet w swej niszy sie nie utrzyma. jeszcze tego
nie rozumiesz? a warunkow do walki obecnie nie ma wobec monopolu tpsa
na telekomunikacje miedzymiastowa i miedzynarodowa.

> Tak w planach jest callback z naliczaniem impulsow (chore) . W planach nic ,
> w zapowiedziach nic . Mogliby przynajmniej wpowadzic testy w jakims
> wojewodztwie . Znasz powiedzenie kto stoi w miejscu ten sie cofa ?

nie znam, ale ze tak jest, wiem. proponuje jeszcze poczekac. prawdziwa
wojna
zacznie sie dopiero w 2001 roku, chyba ze nasz "ukochany" parlament
znowu
wymysli cos "wspanialego".