Ident po MAC: coś wątpię...

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 16:35:02 MET DST

On Fri, 31 Mar 2000, smarkacz wrote:

+civic_at_patek.bildex.net.pl (Sławomir Białek) wrote:
+> Przy okazji tech numerow (do osob ktore mialy z tym do czynienia) - i jak
+> to funkcjonowalo w AsterCity? I czemu juz nie funkcjonuje?
+
+Tam był to chyba hash MAC-adresu sieciówki;

 Tak z czystej ciekawości: ktoś daje głowę za unikalność ?

 Bo ja bym się bał :) - parę "ciekawych" osobników ma wystarczającą
wiedzę, żeby kupić sobie kartę z programowalnym HW-MAC :), a ponadto
sądzę że jest to "adres roboczy" (jak toto się znowu nazywa... to ten,
który np. ARP wiąże z IP) a nie "physical hardware" (parę protokołów
ma w obsłudze ZMIANĘ adresu roboczego, DECNET na przykład....).
 Jeśli provider nie kolekcjonuje MACow to mogę mieć za każdym
uruchomieniem inny :) i trudno mnie będzie odszukać :)
(na wasze szczęscie ;) nie korzystam z Aster City, dlatego muszę
 pytać !).

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.