Re: Niespodzianka! ''news.vogel.pl - Server Response: 440 postingnot allowed''???

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 01 Apr 2000 - 01:13:55 MET DST

muhlig_at_us.edu.pl (Maciek Uhlig) writes:

> Obawiam sie, ze nie doceniasz problemu. Warto poczytac ostatnie
> dyskusje na news.software.nntp. Oto niektore tematy i hasla:

Obawiam sie, ze to ma niewielki zwiazek z serwerem dla ppp*tpnet.

> - news feed 100 GB dziennie

I po co? Zakladajac, ze 10 tys. osob bedzie to czytac, i ze kazdy bedzie
czytal co innego (nierealne zalozenie), to na glowe wychodzi 10 MB dziennie.

> - transmisja satelitarna i wspolpraca z serwerami naziemnymi

Po co transmisja satelitarna, jesli lacza naziemne sa szybsze i tansze?

> - jak to jest, ze w niektorych miejscach szkieletu artykuly tekstowe
> rozprowadzane sa w kilka milisekund

Normalnie.

> Owszem, sredni admin moze postawic sredni serwer, ktory bedzie srednio
> chodzil bez problemow. Tylko to nas daleko nie zaprowadzi, a
> uzytkownicy stale beda mieli uzasadnione pretensje.

Nie wiem. Mysle ze wieksze pretensje moga miec jesli postawimy slaby
serwer z feedem 100GB dziennie (to jest feed zajmujacy ok. 100% Ethernetu)
- i tak nikomu to potrzebne nie bedzie, a potrzebne grupy beda nieuzywalne.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator