Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 22:21:38 MET DST

Krzysztof Czuma <czuma_at_elektron.pl> writes:

> Nie bede mogl usunac, jesli za usuniecie bedzie grozic skuteczna
> sankcja. Np. wpisanie na liste RBL, ktorej uzywa 5% administratorow.

Tzn. 95% wszystkich systemow mialoby byc w RBL za to, ze nie uzywaja
RBL? Po pierwsze jest to nierealne technicznie, po drugie troche
paranoiczne.

> Tym gorzej. Pojecie: reklama mozna bowie jako-tako zdefiniowac. Natomiast
> pojecie "spam" jest niejasne i rozciagliwe. Kto zagwarantuje, ze taka
> "wladza pocztowa" nie bedzie go stosowac dowolnie, kierujac sie sympatiami
> osobistymi, pogladami politycznymi albo czyms w tym guscie?

Tym lepiej.
Wlasnie pojecie spamu mozna lepiej zdefiniowac niz pojecie (nielegalnej)
reklamy.
Ja nigdy nie mialem problemu z rozpoznaniem spamu.

> Lista nie jest wystawiona do publicznego wgladu. Z tresci informacji
> opublikowanych wynikalo, ze mozna ja otrzymac (na prosbe) bez gwarancji
> weryfikacji. Transfery domen sa zablokowane. Konkluzja: lista jest
> utajniona.

Prawda jest tylko pierwsze zdanie.

> To juz 135 znana mi koncepcja w sprawie znaczenia tego slowa. Pytanie,
> ktora definicja poslugiwac sie bedzie RBL o ile zdola uzyskac pozycje
> kontrolera obiegu pocztowego. Moim zdaniem: "spam = listy wyslane przez
> serwery z naszej czarnej listy".

No coz. Gratuluje. Nie mam tak bogatych doswiadczen w definiowaniu
slow.

> Niech Pan sobie wyobrazi co zrobia klienci providera, u ktorego
> odrzucanych jest 10% listow.

Uciekna od niego, i bardzo dobrze.
Oczywiscie spammerzy zostana, oni spodziewaja sie ze ich listy beda
odrzucane, ale 10% im nie przeszkadza.

> Ja twierdze, ze technicznie sa opcjonalne. I nie uzywam root DNSow Network
> Solutions od 97 roku.

No coz. Szczerze mowiac nie chce mi sie sprawdzac jakie root DNSy
ma Network Solutions, ani tez polemizowac z teza o opcjonalnosci root
DNSow.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator