Re: RBL

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 31 Mar 2000 - 15:55:54 MET DST

Dnia 31 Mar 00 o godz. 3:55, Krzysztof Czuma napisal(a):

> Mozliwe.

Ciekawe jak - musialby istniec jeszcze jakis dodatkowy element rozrozniajacy
je. Takiego elementu nie ma. Oczywiscie mozna go wprowadzic, np. nazywajac
domeny "nask.pl.icann" i "nask.pl.elektron" ;-) Tylko ze to juz wtedy nie
beda dwie *takie same* domeny.
To tak jakby powiedziec, ze w tym samym katalogu na dysku moga istniec dwa
pliki o takich samych nazwach. Moga czy nie? Jezeli moga, to jak dac znac
dowolnemu programowi, ktory z tych plikow ma otworzyc?

> Przesada. Istnieja przeciez systemu rozszerzen, ktore calkiem dobrze widza
> "caly Internet".

*Kilka* systemow, wzajemnie niezgodnych ze soba i klocacych sie o te same
domeny (np. .web - domena .web z eDNS i domena .web z NameSpace to nie to
samo - i nie sa widoczne mnawzajem!). Dokladnie przyklad tego, o czym
pisalem - rozlamywanie Internetu na kilka nie widzacych sie nawzajem czesci.
:-(((
Jezeli wszystkie adresy maja byc dostepne dla calego Internetu, to nie moze
istniec kilka osobnych domen ".".

> Podtrzymuje, co napisalem. Pobozne zyczenia wyrazane w "dokumentach" ICANN
> moga sie oczywiscie zmaterializowac w przyszlosci. Jednakze poki co, calym
> tym interesem rzadzi Network Solutions i przyleglosci.

No coz, z fanatyzmem trudno dyskutowac... :-(
Radze sledzic uwaznie dzialania ICANN. To co robia, to nie sa bynajmniej
pobozne zyczenia.

> BTW, wie Pan, ze z kazdej domeny NS dostaje kilka $?

Oczywiscie ze wiem. Miesci sie to w relacjach miedzy "registry" i
"registrar"... A czy Pan wie, ze nie ma juz *jednej* firmy NS, wiec moze
prosze skonkretyzowac, pod czyim adresem skierowane sa Panskie ataki? ;->
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl