Re: Niespodzianka! ''news.vogel.pl - Server Response: 440 postingnot

Autor: Michal Rok (mrok_at_mrok.com)
Data: Thu 30 Mar 2000 - 00:28:35 MET DST

hej

Malgorzata Krzyzaniak wrote:

> Są tacy, co z własnej woli umieszczają w sygnaturce/nagłówkach
> numer telefonu. Nie uważasz, że nie przeszkadzałby im fakt, że mają ten
> numer w adresie, skoro nie wstydzą się tego, co pisują?

jest jeszcze lepsze wyjscie - hash.

Np. moj numer telefonu po zahashowaniu przez md5 wyglada tak:

aa33e19acb88e35bed2736d3b3958610

Ciezko pod ten numer zadzwonic - ale nie ma w tym ani grama losowosci -
za kazdym razem dostane taki sam pozornie losowo wygladajacy ciag
znakow. Do zidentyfikowania mnie wystarczy - ale nie da sie z tego
wyznaczyc z powrotem numeru inaczej, jak wyliczajac hashe dla kazdego
kolejnego numeru telefonu w kraju. To akurat moze byc zbyt proste - ale
jesli firma zaklada uzytkownikom unikalne konta to trzeba tylko do
numeru dopisac nazwe konta - i hash nie do odgadniecia gotowy.

pozdrowionka

Michal

--
 Michal Rok,              for PGP key & home page see http://mrok.com/