Re: wskazowki dot. netykiety (RFC1855)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 30 Mar 2000 - 13:23:56 MET DST

Dnia 29 Mar 00 o godz. 23:53, Janusz Dorożyński napisal(a):

> 1. osobiście nie upubliczniłeś pracy - robisz co chcesz
> 2. upubliczniłeś - to w momencie pojawienia się propozycji jej zarobkowego
> opublikowania albo prowadzisz rozmowy z klauzulą pozostawienia
> dotychczasowego udostępniania albo z propozycji rezygnujesz.

Calkowicie sie zgadzam z tym pogladem. IMHO tak sie wlasnie powinno robic.

> Ja sam prawnikiem nie jestem, ale konstrukcja jest dość oczywista: istnieją
> co do utworu, dzieła co najmniej dwa rodzaje praw - autorskie i majątkowe.
> Autorskie należą do twórcy, są osobiste, niezbywalne i co tam jeszcze. A
> majątkowe - do tego co - mówiąc brutalnie - zapłacił lub poniósł koszty, sa
> zbywalne, itede. No i nie zawsze sa przynależne autorowi. Tak jak w tym

Juz ktos tu pisal, ale powtorze jeszcze raz: obydwa te rodzaje praw sa
prawami _autorskimi_. Nazywaja sie odpowiednio "autorskie prawa osobiste" i
"autorskie prawa majatkowe".
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl