NASK zabral domene

Autor: Kraina Ksiazek - Tomek Zarod (ksiazki_at_ksiegarnia.com.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 14:16:36 MET

Czesc,
moze juz ktos z Was zna te sprawe, ale mam pare pytan.
Najpierw problem:
6 stycznia zlozylem wniosek o rejestracje domeny dolnyslask.pl
26 stycznia NASK ja ZAREJESTROWAL
22 lutego NASK przyslal o 15.30 mejla, ze zabiera domene twierdzac, ze
"zaszla pomylka, pomylono formularze" i ze domena nalezy do Urzedu
Marszalkowskiego Woj. Dolnoslaskiego. Urzad co prawda zlozyl wniosek o
te domene, ale zrobil to dopiero 18 stycznia. Szczegolowa dokumentacja u
mnie.

Pytania:
1. czy NASK moze odebrac domene w taki sposob? Zgodnie z ich zasadami
moze to nastapic tylko w przypadku gdy dostana papier z Urzedu
Patentowego, albo wyrok sadu przyznajacy prawa do danej nazwy komus
innemu (pkt 16 zasad)
Juz nie mowie, ze jakby oni w ciagu 7 dni podjeli decyzje, to by nie
mieli szansy na "pomylke".
2. Czy poza zasadami NASK znajdujacymi sie na ich stronie istnieja
jakies inne podstawy prawne odbierania domen?
3. Czy w polskim ustawodawstwie istnieje pojecie "pomylka"? :)
4. Czy byly juz tego typu sprawy w sadzie? Ja jestem gotow sadzic sie z
NASK, bo jesli na pkt.2
odpowidz jest negatywna, to oni odebrali mi domene calkowicie
bezprawnie.
5. Czy mozecie mi polecic ewentualnie jakas kancelarie prawnicza, ktora
ma jakies doswiadczenie w sprawach z NASK?

Pozdrav,
Tomek

--
Ksiegarnia Internetowa "Kraina Ksiazek"