Re: Internetia

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 00:04:28 MET

Dnia 19 Mar 2000 16:29:16 GMT, Paweł Krawczyk zeznaje:

>Ty liczyłeś na karty graficzne, a kto inny na jakimś alternatywnym
>polipie narzeka właśnie, że zamiast strony o diamentach mu wyskoczyła
>jakaś badziewna elektronika ;)
        Może. :-)

> Żeby uniknąć takich niespodzianek wystarczy
>po prostu do szukania należy wykorzystywać wyszukiwarki, a nie zgadywać
>po nazwach domen.
        A myślisz, że co zrobiłem? Odpaliłem wyszukiwarke (AV), wpisałem
diamont graphic cards. Stronki www.diamondgraphic.com.pl (czy jaki to ma
adres) nie było nawet w pierwszych 50. Po prostu ktoś zupełnie nie pomyślał.
Doszedłem tam po linkach jakiegoś hurtownika hardware'u.

>Poza tym i tak ostatnio w USA weszło nowe prawo o bezprawnym zajmowaniu
>domen (cybersquatting) i obecnie toczy się mnóstwo procesów na temat
>domen zarejestrowanych bezprawnie na nazwy firm i znaki towarowe celem
>odsprzedania z zyskiem.
        Chyba mieli już od jakiegoś czasu, nie tyle prawo, co przepisy
NICów. Jeśli nigdy na danej domenie nic nie zrobisz, i odsprzedasz w
mniej niż 3 miesiące, to odbierają. Tyle, że to oczym piszę, to troche
co innego. Chodzi o dwie rzeczy. Po pierwsze, istnieją fimy z różnych
braż które wykorzystują nie tylko podobne, ale wręcz identyczne nazwy.
Po drugie, przykład Compexa pokazuje na kompetne moroństwo.
Adres compex.com jest wolny, ale oni wolą się "ukrywać" pod adresem
cpx.com.

        Ale ma. Diamond Incorporated.

bart

--
    "now you do what they thought ya, now you're under control"
  bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/