Re: (Fwd) Re: Czy da się sprawdzić istnienie

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Sun 12 Mar 2000 - 13:18:32 MET

raj_at_wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

> Nie zgadzam sie. Brak wiadomosci od mailer-demona moze byc co najwyzej
> potwierdzeniem, ze list siedzi sobie w skrzynce pocztowej adresata i
> grzecznie na niego czeka.

Nieprawda, brak wiadomości od mailer-daemona nie oznacza absolutnie
nic. Potwierdzenie, że list dotarł do skrzynki to właśnie odpowiednia
wiadomość od Maila Deliverego Subsystema. ;-) I chyba każdy MTA
potrafi coś takiego wysłać (hmm.. czy qmail i postfix też?).

> Mnie chodzi - i od poczatku w tej dyskusji chodzilo - o potwierdzenie ze
> adresat ODEBRAL moj list, to znaczy otworzyl go i zobaczyl, co ja tam do
> niego napisalem...

Niektóre MUA też to potrafią robić, chociaż ja bym sobie tego nie
życzył.

--
smarkacz