Re: Czy da się sprawdzić istnienie e-mail'a?

Autor: rafal wiosna (raf_at_mielonka.polbox.pl)
Data: Sun 27 Feb 2000 - 09:36:40 MET

* Wojciech Grobel <wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:
> zmartwieniu, nie działa :(. Jakikolwiek adres wpiszę, on twierdzi, że taki
> istnieje. Stąd moje pytanie - czy da się, w szybki sposób sprawdzić
> istnienie jakiegoś adresu? No bo po co ktoś pisałby program, który z
> założenia nie może działać?

        Da się -- aczkolwiek w minimalnym stopniu. Można sprawdzić, czy list
PRZEJDZIE, ale nie czy zostanie odbity. Robimy tak: sprawdzamy czy dla
domeny/hosta istnieją rekordy A i MX. Jeżeli nie ma MX a jest A próbujemy
połączenia do IP z A. Jeżeli są MX-y próbujemy najpierw IP MX-ów potem ew. A
[jeżeli jest]. W sesji testujemy MAIL FROM: <twój_at_adres> i RCPT TO:
<sprawdzany_at_adres>. Jeżeli po RCPT TO serwer zwróci kod 2xx to jest OK i
rozłączamy się. W PHP to kilkanaście linii, w perlu nieco więcej.

        Jak napisałem metoda nie jest w 100% pewna, MX-em może być firewall
przyjmujący każdą pocztę dla domeny -- odbija się dopiero od mail huba za
firewallem.

rafal wiosna * Polbox On-Line Service * Fidonet 2:480/33 * In ARP we trust