Re: Przydzielanie ruterom umownych adresow sieci prywatnych

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 26 Feb 2000 - 16:51:00 MET

Dnia 24 Feb 00 o godz. 0:18, Szymon Sokol napisal(a):

> Andrzej Karpinski <karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl> wrote:
> :> > Jakie moga byc negatywne konsekwencje nadania ruterom adresow ip z klas
> :> > sieci prywatnych (10.x.x.x itp)?
>
> : Nadanie routerom adresow sieci prywatnych nie spowoduje zadnych
> : przewidywalnych klopotow i efektow ubocznych. Czy taka odpowiedz
> : rozwiala Twoje watpliwosci ? :)
>
> Zapewne tak, a szkoda. Bo jest to odpowiedź błędna. Problemy z Path
> MTU Discovery jak najbardziej są "przewidywalnym kłopotem" i "efektem
> ubocznym" użycia prywatnych adresów.

A ja mysle, ze caly kruczek w tej odpowiedzi tkwi w slowie "przewidywalnych"
;-))))
Bo nadanie routerom adresow prywatnych moze IMHO spowodowac efekty uboczne
*nieprzewidywalne* ;-))). Mniej wiecej tak jak przekroczenie dopuszczalnej
dlugosci kabla w Ethernecie. Czasami nic zlego sie nie dzieje, a czasami ni
cholery nie chce dzialac... Przewidywalne to to za bardzo nie jest...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl