Re: Przydzielanie ruterom umownych adresow sieci prywatnych

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 12:20:36 MET

Piotr Kucharski <chopin_at_sgh.waw.pl> wrote:
: Szymon Sokol <szymon_at_uci.agh.edu.pl> wrote:
:> > Nadanie routerom adresow sieci prywatnych nie spowoduje zadnych
:> > przewidywalnych klopotow i efektow ubocznych. Czy taka odpowiedz
:> > rozwiala Twoje watpliwosci ? :)
:> Zapewne tak, a szkoda. Bo jest to odpowiedź błędna. Problemy z Path
:> MTU Discovery jak najbardziej są "przewidywalnym kłopotem" i "efektem
:> ubocznym" użycia prywatnych adresów.

: ... czego przeciętny internauta nie zauważy. Przeciętny internauta
: zauważy, że niektóre strony ładują mu się od razu (te krótkie),
: a niektóre bardzo długo lub wcale. Że czasem poczta nie będzie
: dochodzić, to poinformuje admina (pamiętasz Szymon problem
: z sendmailem, jak logował "Illegal seek"?), który być może będzie
: wiedział, o co chodzi.
Oj, pamiętam znakomicie, pamiętam też, że to Ty wykryłeś, że to
zmyłkowy komunikat i że PMTU Discovery jest faktycznym powodem.

: ps. co nie zmienia faktu, że karpio napisał w pewnym sensie prawdę:
: "nie spowoduje żadnych *przewidywalnych* kłopotów", bo nie wiemy,
: z którymi site'ami będą kłopoty, mimo że teoretycznie wiemy, że
: kłopoty wystąpić mogą :-)
A nie, dla mnie jeśli wiadomo, że będzie kłopot, to jest on
"przewidywalny" nawet jeśli nie wiadomo, czego dokładnie dotknie. Tak
samo np. jak mam przetarte sznurówki, to kłopot jest przewidywalny,
mimo że nie wiem, czy urwą się gdy będę wstawał z krzesła, schodził po
schodach czy gonił autobus... (przykład wzięty z życia, urwały mi się
na schodach).

--
Szymon Sokół (SS316-RIPE, SS4004) --  Network Manager                        B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland.        O