Re: Pewien rodzaj moderowania

Autor: Grzegorz Sapijaszko (sapi_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 22:44:58 MET

Mon, 31 Jan 2000 17:40:00 +0100, Emil Stepniewski
<es161294_at_zodiac.mimuw.edu.pl> pisał:

> Przyszedł mi wówczas do głowy pomysł, być może już nieświeży,
> ale ciągle IMHO wart realizacji, żeby ustalić dla wybranych grup
> pewien rodzaj automatycznego moderowania.

A dlaczego nie dla wszystkich?

> Hasło możnaby uzyskać poprzez udzielenie poprawnych odpowiedzi
> na dziesięć pytań testowych wylosowanych z jakiegoś większego zbioru
> pytań, na które to pytania odpowiedzi byłyby w FAQ grupy.

Pod warunkiem, że takie faq istniałoby...?

> Wówczas taki osobnik musiałby powtórzyć procedurę
> uzyskiwania hasła, dostając oczywiście nowy zbiór pytań.

Powiększony wykładniczo..., powiedzmy o wykładniku 1.1

> Jakie widze zalety tego rozwiązania:
>
> - zmniejszenie ilości postów na grupach
> i co za tym idzie ozczędzanie czasu czytającym

Z tym, w normalnych sytemach nie ma problemu dzięki punktacji
wiadomości...

> - oszczędzenie czasu pytającym, których w ten sposób
> przymusi się do przeczytania FAQ, dzięki czemu hurtem
> dowiedzą się odpowiedzi na pytania, które dopiero
> zamierzali zadać.

3 X TAK

> Jakie widze wady:
>
> - opóźnione ukazywanie się postów na grupach

Niezauważalne, wystarczy wziąć poprawkę na opóźnienie :-)

> - uzyskiwać hasło musieliby również Ci, którzy potrzebują zadać
> tylko jedno pytanie, a poza tym nie zamierzają w ogóle
> zajmować się daną grupą.

Jeśli potrzebowaliby zadać tylko jedno pytanie - wystarczyć powinno faq.
Jeśli jednak takie pojedyncze pytania trafiałyby się --> należałoby
modyfikować faq...

> P.S. Jeśli pomysł był już kiedyś wałkowany na jakiejś grupie,
> to byłbym wdzięczny za podanie grupy i tematu rozpoczynającego
> wątek.

Hmm, własnie na tej grupie, w wątku ,,Czego brakuje Ci w Sieci?'',
Maciek zaczął punktowanie: <8EC896B79muhligusedupl_at_155.158.102.5>, a
pociągnął to J. i Szymon...

Pozdrawiam,
Grzesiek

--