Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Fri 21 Jan 2000 - 08:18:01 MET

"Grzegorz Szyszlo" <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote

> Czy to prawda ze minister lacznosci ma zamiar cofnac
> zezwolenia na transmisje po internecie roznym ISP
> ktorzy nie dysponuja wlasnymi sieciami? slyszalem to
> jako plotke i szukam ewentualnego potwierdzenia,
> mam nadzieje ze nie znajde.

To nie plotki, tylko glupie albo przekrecone przez dziennikarzy
wypowiedzi ministra i innych pracownikow ML

Generalnie chodzi o umozliwienie oferowania dialupu bez koncesji (oraz
prowadzenie uslug na ktore i tak koncesja nie jest teraz potrzebna),
natomiast juz na lacza stale nalezaloby, wedlug koncepcji
Ministerstwa, miec osobne zezwolenie - tak to wynika z wypowiedzi
publikowanych w prasie i nie wiem na ile jest to zgodne z zamiarami
ML.
1. Nie wiem jak mozna cofnac koncesje wydane na 15 lat bez
konsekwencji dla Skarbu Panstwa
2. Wczesne koncesje z roku 1996 nie rozroznialy sposobu podlaczania do
Internetu (dialup - lacza stale), wiec uniewaznienie tych koncesji,
uniemozliwiloby przez pewien czas legalna dzialalnosc wielu ISP.
Biorac powyzsze pod uwage, ML prawdopodobnie nie uniewazni dotychczas
wydanych koncesji, tylko zezwoli na oferowanie uslug dialupowych nowym
podmiotom bez koncesji, natomiast oferowanie podlaczenia laczami
stalymi bedzie wymagalo zezwolenia (dla nowych podmiotow). W
przeciwnym przypadku powstanie zamet na ktorym straci Skarb Panstwa,
czyli podatnicy.
Przy okazji: koncesje na swiadczenie uslug internetowych sa wydawane
bez problemu po spelnieniu czysto formalnych wymogow i nie jest
prawda, ze sa hamulcem dla rozwoju Internetu w Polsce (chyba sie nie
zdarzylo aby ktos otrzymal odmowe jesli spelnial naprawde niewielkie
wymogi), jedynym prawdziwym hamulcem jest zbyt mala konkurencja na
tradycyjnym rynku telekomunikacyjnym.

---
Marek Baczek      http://www.qdnet.pl/