smurf (Re: Krakowska TPSA odcina kable jak leci!!! Skandal?!)

Autor: Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 19 Jan 2000 - 13:48:25 MET

Rafał Banaszkiewicz <rafal_at_euromedia.pl> wrote:

> ----cytujem----
> To stop your Cisco router from converting these layer 3 broadcasts into
> layer 2 broadcasts, use the "no ip directed-broadcast" interface
> configuration command. This should be configured on each interface of all
> routers.
> ----cytujem----

... bez zrozumienia.

bo to oczywiście chroni, ale przed byciem pośrednikiem (z ang. intermediary).

gnoje w stanach mają takich pośredników od groma (choć na szczęście coraz
mniej) i sobie ze swojego łącza, powiedzmy 112kbps, generują przy
wykorzystaniu 20 pośredników ze średnim dwudziestokrotnym wzmocnieniem
ruch w kierunku ofiary w Polsce rzędu 45Mbps. wszystko idzie przez
jedno łącze tepsy. jedyną obroną (poza profilaktyką, czyli to,
co zacytowałeś, ale do zaaplikowania we wszystkich sieciach) jest
zakładanie albo blokad, albo CARów -- nie wiem, czy TPnet może o to
poprosić (chyba powinni móc) swój uplink.

ze strony Craiga, do której link podał Marek, możesz wyczytać,
że najczęstszymi obiektami ataków są serwery IRC. empirycznie
potwierdzam. wielokrotnie bywałem celem takich ataków. i nic się
nie dało zrobić :-(

p.