Re: y2unicode problem

Autor: tek (tek_at_xox.pl)
Data: Thu 13 Jan 2000 - 02:50:04 MET

On Tue, 11 Jan 2000 03:53:35 GMT, "Konik Bujany"
<pt_at_pisz.na.niusy.invalid> wrote:

> rozsądnie używa sieci. Kopa w d... bym dał i tyle.
> od razu chcialbym zaznaczyc, ze rozumiem, ze walczysz o swoja sprawe,
> ktora niewatpliwie jest dla ciebie bardzo wazna i uwazasz, ze walka o
> nia jest niezbedna.
>Jeśli chodzi o masowe kasowanie artykułów na większości polskich serwerów
>przez jedną osobę, to faktycznie, walka z tym jest niezbędna. Tyle, że to
>nie moja sprawa a sprawa każdego użytkownika niusów !
nie znam zbyt dobrze sprawy, wiec sie nie wypowiem.

> mam jednak jedno pytanie.
>
> po co marnujesz bandwidth,
>że co ? :-))))
> miejsce na dysku i co z tego wynika czas i
> pieniadze taki innych ludzi jak i swoje (jak rowniez przypuszczalnie
> ich nerwy) swoje wysylajac posty, ktorych zawartosci sa o _67%_
> dluzsze niz byc powinny?
>Jeśli mowa o Unikodzie to nic takiego nie ma miejsca. Jeśli mówimy o Html'u
>to istotnie narzut jest i to jeszcze większy, ale artykuły prezentują
>zdecydowanie lepszy poziom edytorski i techniczny. Chodzi konkretnie o to,
> [...]
akurat w przypadku twoich postow, poziom edytorski i techniczny ma dla
mnie nieco ironiczny wydzwiek, bo htmla nie czytam (nie bede przeciez
odpalal przegladarki tylko po to zeby przeczytac jeden post), a za to
_bardzo_ przeszkadza mi zaznaczanie cytatow za pomoca tab'ow, poniewaz
mam spore problemy z odroznieniem miejsca, gdzie konczy sie cytat a
zaczyna twoj tekst.

co dalej nie zmienia kwestii, ze twoje posty sa 3krotnie wieksze, niz
byc powinny. to denerwujace.

> a zeby nie bylo calkiem off-topic (chociaz wlasciwie nie jest, bo
> dotyczy zapychania polskiego backbone'u;)) to spytam, czy zwrociles
> uwage na to, ze twoj ukochany unicode ma pewna nieprzyjemna
> wlasciwosc, mianowicie taka, ze kazda litera zapisywana jest na
> _dwoch_ bajtach zamiast jednego?
>Nie każda ! Stosuje się kodowania utf, w szczególności utf-8. Dzięki
>specyfice tego kodowania przyrost całości jest poniżej 5%. Wystarczyło Ci
>przeczytać http://www.trzcionk.priv.pl/unikod/ .
ok, na temat unicodu wiem tyle, co programista delphi wiedziec
powinien;) (stringi unicode zajmuja 2 razy wiecej pamieci).

> moze sie wydawac, ze to niewiele, ale
> dla duzego serwera newsow, ktory obsluguje kilkadziesiat (kilkaset?)
> tysiecy grup zwieksza to obciazenie o jakies 30-50%
>Każdy artykuł zwiększa obciążenie. Akurat Unikod w minimalnym stopniu.
>Niezależnie, to tylko powód by rozpraszać niusy miast replikować po całym
>świecie. Pisałem o tym m.in. w http://www.trzcionk.priv.pl/niusy.html . Nie
>może być tak, że z powodu widzimisię nawet znacznej części użytkowników
>ogranicza się prawa innej części. Nie takie są założenia forum publicznego !
podstawowym zalozeniem forum publicznego jest demokracja kontrolowana
<g> co oznacza, ze rzadzi wiekszosc, obojetnie czy komus sie to
podoba, czy nie.

spytales kiedys kogos, czy zyczy sobie otrzymywac htmlowe dodatki do
postow? bo ja na przyklad sobie nie zycze... no offence.

> co przy
> przeplywach rzedu kilkudziesieciu megabajtow dziennie daje ogromna
> roznice...
>A kilkadziesiąt megabajtów to znowu ten sam procent czy może inny ?
>(szczerze zaciekawiony i podejrzewający manipulację)
j.w.

ps, blagam, zrob z tym cos, szczegolnie z cytowaniem tabem, to
przeszkadza mi najbardziej:)

tek.