Re: Dziwny traceroute i inne...

Autor: futszaK (futszak_at_WYTNIJTO.dione.ids.pl)
Data: Tue 28 Dec 1999 - 13:40:51 MET

Andrzej Karpinski <karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl>, napisal:

>Niestety dzialania POLPAKu sa tu wlasnie zdecydowanie takie: dowalic
>wszystkim naokolo nawet wlasnym kosztem i kosztem wlasnych uzytkownikow,
>ktorzy w calej "zabawie" licza sie najmniej.

daj se spokoj, szkoda nerwow na tych **** z tepenetu
przyklad z dnia dzisiejszego (godziny przedpoludniowe):

trzeba bylo
uruchomic sciaganie z pewnego serwera ftp na moje konto na PozMan-ie
(Politechnika Poznanska) kilku plikow

operacje:
zatelnetowac sie na dione.ids.pl (bo na heliosa telnet za dnia jest
nierealny)
z dione zatelnetowac sie na helios.et.put.poznan.pl
uruchomic bash-a
przejsc po podkatalogu
zapuscic screen-a
uruchomic ftp
przejsc do podkatalogu na serwerze ftp
uruchomic sciaganie
wyjsc ze screen-a (ctrl+a+d)

ta prosta operacja zajela mi.......ponad 10 minut
wiekszosc czasu spedzilem na oczekiwaniu az pojawia sie napisy na
terminalu, ktore wprowadzilem z klawiatury...

na ale szanowna tpsa zainkasowala zlotowke bo siedzialem ponad 10
minut z zajmowalem ich gowniane lacze telefoniczne....

>A przyklady takich instalacji przeciez istnieja.
>Przykladem jest wrecz genialnie pod tym wzgledem prowadzony POZMAN
>posiadajacy i uruchamiajacy lacza praktycznie do kazdego.

bylo sobie bylo, juz polaczenie ze slupskiego tepenetu lata przez lodz
z predkoscia taka, ze na wlasna polibude w dzien nie moge sie
zatelnetowac, nie mowiac o ssh

>PS. Ustawa o teletransmisji mowi wprost, ze jesli jeden z operatorow
>telekomunikacyjnych chce uruchomic bramke miedzyoperatorska do innego
>operatora dzialajacego na tym samym obszarze, to drugi z operatorow NIE
>MOZE odmowic uruchomienia takiego polaczenia. Co prawda bylo to pisane pod
>katem laczenia central telefonicznych, ale interpretacja dla operatorow
>internetu jest dokladnie taka sama. Ustawa wrecz narzuca obowiazek (!)
>umozliwienia wykonania takiego polaczenia w sposob gwarantujacy poprawna
>prace.

o czym Ty mowisz, tpsa ma w nosie przepisy, olewaja ta z gory, oni
rzadza, maja parasol ochronny od ministerstwa lacznosci ktore nic
zlego zrobic im nie da

stosuja dumpingowe ceny na lacza komutowane i stale gnebiac przy tym
innych dostawcow Internetu i nikt ich nawt palcem nie ruszy

zlodziejskie stawki za dostep do modemow providerow Internetu
powoduje, ze ci niemal nie maja zadnych szans i co ???
i nic, ten preceder trwa juz 3 lata i nikt im nic zlego nie zrobil

Tomek

--
WWW + e-mail + PERL + PHP  -  320zl/rok  - http://rubikon.pl